Kontakt byrå for tilbud
Vi er designbyrået som står bak Designkalkulator. Ta gjerne kontakt for spørsmål eller for å få et konkret tilbud!
Ring: 92045493
Vi er designbyrået som står bak Designkalkulator. Ta gjerne kontakt for spørsmål eller for å få et konkret tilbud!
Ring: 92045493
Du har kanskje verdens "fineste" nettside men lurer på om noen i det hele tatt finner den og om de er inne på den, hva er det de faktisk gjør der? Eller du har mye trafikk på siden din, kanskje til og med salg, men lurer på hvordan du kan gjøre nettsiden enda bedre? Da trenger du innsikt! Innsikt fra verktøy som Google Analytics, Google Search Console og nå også Microsoft Clarity! I denne artikkelen skal vi se på hva dette faktisk er og hvorfor DU må ha det for din nettside.
Microsoft Clarity er et gratis verktøy for brukerinnsikt for nettsider. Den tilbyr brukerdata, heatmaps, clickmaps og opptak av ALLE brukerøkter på din nettside. Microsoft Clarity er lett å bruke og gir deg konkret innsikt i hvordan dine kunder bruker din nettside. Oppsett er enkelt og man begynner å få data ila få minutter. Microsoft Clarity gir deg mye innsikt i seg selv, men sammen med Google Analytics, Bing Webmaster Tools og Google Search Console vil du ha en nesten komplett innsikt i trafikken på ditt nettsted.
Les hele artikkelen her! (Åpner nytt vindu.)
Google Bedriftsprofil, tidligere Google Min Bedrift, er et verktøy for å synliggjøre din bedrift på nett. Spesifikt på Google søk og i Google Maps. Det er gratis, forholdsvis enkelt å sette opp og viktig for søkemotoroptimalisering.
De fleste bedrifter har allerede en forretningsoppføring hos Google. Den kan Google selv ha laget ved å hente informasjon fra internett eller ved at vanlige mennesker legger inn informasjonen i form av kartnåler i Maps, bilder osv.. Om du ønsker å ha kontroll på disse oppføringen, må du lage deg en Google Bedriftsprofil-konto for å få nødvendig eierskap
Google Bedriftsprofil er et verktøy for å synliggjøre din bedrift på nett. Spesifikt på Google søk og i Google Maps. Det er gratis, forholdsvis enkelt å sette opp og viktig for søkemotoroptimalisering.
Du kan også enkelt overføre opplistingen og senere synkronisere den din til Bing places for business. Bing er Microsoft sin søkemotor og konkurrent til Google på samme måte som Bing places for business er en konkurrent til Google Bedriftsprofil. Likevel har disse inngått et samarbeid om å del informasjon, slik at det blir lettere for deg å ha en tilstedeværelse begge steder.
Du kan forholdsvis enkelt lage en oppføring ved å følge denne lenken. Du må ha en Google konto for å få tilgang, men det kan du lage deg ved å klikke på «Logg inn».
Når du er inne så er det bare å følge veilederen. Legge til bedriftsinformasjon og bilder. I tillegg må du verifisere bedriften din slik at Google vet at du har rettmessig krav på den. Måten man verifiserer vil variere avhengig av din bedrift, bransje og fysiske tilstedeværelse. Dette får du vite mer om når du prøver å verifisere oppføringen.
Om du ikke ønsker å bruke dyrebar tid til å sette deg inn i alt dette, eller ønsker å være sikker på at du gjør alt riktig, anbefaler vi deg å bruke et byrå.
Del gjerne denne artikkelen